Milyen szempontokat vegyünk figyelembe, ha keresőoptimalizálás szakembert választunk?
A keresőoptimalizálás más néven SEO( Search Engine Optimization) a különböző keresőmotorok találati listáján javítja a weboldalak helyezését. Magyarországon egyre többen elfogadják létjogosultságát már felhasználói, vállalkozói szinten is. Az online marketing szakmában már régóta köztudott, hogy a legjobb konverziós mutatókkal rendelkezik, tehát egy nagyon jól megtérülő digitális marketing eszköz, ha megfelelő szakemberre bízzuk a munkát. Nehéz nyomonkövetni egy SEO szakember munkáját kivűről, igazából csak a helyezések javulását és a bekötött Google Analytics-ból megmutatott látogató növekedést láthatjuk. Ezek természetesen nagyon fontos jellemzők, de mivel a keresőoptimalizálás egy lassú folyamat és függ a konkurensek SEO jelenlététől is, attól is, hogy csak helyileg, országosan vagy nemzetközileg szeretnénk jelen lenni, ezért nehéz megállapítani egy szakember munkájának minőségét. Egy nehezebb, tehát erős SEO konkurensekkel ellátott piacon egy országos célzásnál akár egy és másfél év is lehet mire megfelelő eredményeket érünk el.
Ezeknek az információk birtokában nézzük meg milyen szempontok segíthetnek bennünket a megfelelő szakember kiválasztásában és hogyan tudjuk alap szinten nyomonkövetni a munkásságát.
Hogyan válasszunk hatékony keresőoptimalizálás szakértőt?
Szakmai háttér
Ahogy elterjedt a SEO Magyarországon egyre többen látták meg a lehetőséget benne, mint pénzkereseti alternatívát. A keresőoptimalizálás igen is egy nehéz szakma, ha ténylegesen, minden részletre oda figyelve szeretnénk benne jó lenni. Minden szakmában vannak kiváló emberek és kevésbé felkészült jelenlévők, ez így van a SEO-ban is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az óriási ár szakadék a szolgáltatásoknál. Laikusként nem érthetjük, hogy egy adott munka között, hogy lehetnek ekkora különbségek. Röviden és tömören egyszerű a válasz. Valaki profi, valaki csak elér egy szintet. Egy profi SEO szakember drága és részletes programokat használ, amivel képes szakszerű, gyors eredményeket elérni. Akár egy több 100 oldalas weboldalnál is. Ez ingyenes programokkal vagy akár programok nélkül teljességgel lehetetlen. Ezek a szoftverek nyilvánvalóan megnövelik a keresőoptimalizálás havidíjját is.
Fent látható, hogy egy ilyen program havidíjja meglehetősen drága és tegyük hozzá, hogy ez csak egy a 3–4 közül. Ezt egy olcsóbb SEO havidíjnál nem engedhetjük meg, vagy szimplán deficitesen dolgozunk nap, mint nap.
Kérdezzünk rá milyen SEO programokat használ a szakember!
A találkozó elött az interneten rákeresve feltudunk készülni személyes találkozónkra és ebből letudunk szűrni sok mindent. Mennyire felkészült a “szakértő” ? Látja, hogy van rálátásunk a témára és ezek után kizökken-e vagy örül neki, hogy ilyen ügyféllel találkozott? Ezt azért is emeltem ki, mert személyes példámból kiindulva, sokkal hatékonyabb eggyüttműködés jön egy nagyjából SEO-val tisztában lévő ügyfél között és egy keresőoptimalizálás szakember között.
Milyen referenciák vannak? A SEO szakember weboldala milyen helyezéssel jelenik meg?
A SEO szolgáltatási piaca referenciák nélkül mit sem ér! Mondhatunk mi bármi szépet, ha semmilyen munkával nem tudjuk ezt bizonyítani. Akár nem is szükséges más ügyfelek eredményeit elkérni. Személyes találkozónk elött vizsgáljuk csak meg magát a szakértőt, ha nincs legalább az első oldalon az jellemzően nem jelent jót a jövőre nézve. Természetesen mondhatjuk azt, hogy ő inkább az ügyfelekkel foglalkozik és van elég munkája így nem fektet nagy hangsúlyt a saját weboldalára. Van ilyen eset ez biztos, de nagyon ritka. SEO szakember névjegye a saját weboldala.
Például üssük be azt a Google keresésbe, hogy “keresőoptimalizálás szakértő Győr”. Ebben az esetben láthatjuk, hogy én, mint Boros Krisztián a második helyen vagyok. Tehát a Google szemében is releváns szakembernek számíthatok és a második hely a SEO piacon az egy nagyon jó jel. Még tovább beütve csak a “keresőoptimalizálás szakértő” kifejezést egy még nehezebb piacot kapunk, ahol helyileg nincsen szűkítve a keresésünk. Országosan 11. hely ebből a két keresésből egy szakember kiválasztásnál már pozitívumokat tudunk leszűrni.
Kérjünk Google Analytics vagy GSC(Google Search Console) statisztikákat a SEO szakember weboldaláról!
Ez azért jó alternatíva, mert sok esetben a szakemberek ügyfeleikről nem szívesen adnak ki információkat, hozzá teszem az én példámból kiindulva kétoldalú kölcsönös titoktartási szerződés mellett ez szerződés szegés is lenne. Saját oldaluk adata, viszont jól megmutathatja, hogy milyen hatékonyan tud dolgozni. Ez a gyorsaságból is nagyon jól leszűrhető!
A fenti kép megmutatja, hogy a Hyper Marketing weboldala indulása óta milyen megjelenés javulást ért el. Nyilván itt nem látunk CTR-t( át kattintási arányt) nem látunk kattintásokat sem vagy látogató számot, de ezt a paramétert fontosabbnak gondolnám egy SEO szakember kiválasztásánál. Minden weboldal profilja, hogy szolgáltat-e vagy elad, esetleg blog-ról beszélünk-e befolyásolja a látogatók számát. Tehát nem minden esetben lenne segítségünkre. Itt leszűrhetjük a gyorsaságot, leszűrhetjük, hogy nagyjából a kereséseknél milyen Visibility %( mennyiszer jelenünk meg a keresőkifejezéseinkre)-a lehet a weboldalnak.
Ügyfél vélemények
Nyilván minden meglévő vagy volt ügyfelet nem hívhatunk fel, hogy milyen véleménnyel van az adott SEO szakemberről, de a közösségi médiában és a Google Cégem profilnál ilyen információkat könnyedén megszerezhetünk. A vélemények, ajánlások hiánya nem minden esetben jelent rosszat, sokszor nem is kéri meg senki ügyfelét, hogy értékelje munkáját vagy szimplán csak elfelejtik. A vállalkozói és cégvezetői közeg tipikus problémája az időhiány és a fókusz inkább másra helyeződik. Általánosságban azért elmondható, hogy aki évek óta a keresőoptimalizálás piacon van ott azért már találhatók ajánlások, esetleg más weboldalakon jelent meg, akár vendégszerzőként. Tehát az ajánlásokból, amit legfontosabb leszűrnünk, hogy már régóta foglalkozik weboldalak helyezésének javításával.
Keresőoptimalizálási árak
A SEO, mint munkafolyamat minden esetben havi rendszerességgel történik. Ha azt halljuk, hogy fizessünk egyben bizonyos összeget és itt és ott a helyen lesz a weboldalunk AZONNAL ÁLLJUNK FEL! Persze lehet egyszeri, alap keresőoptimalizálást csinálni, de a lényeg itt mindig a módszeres, folyamatos munkában rejlik. Ez által tudja a SEO szakember nyomonkövetni és építeni weboldalunkat és tuszkolni fel a ranglétrán. Akkor is nyugodtan forduljunk sarkon, ha kapunk egy olyan választ, hogy 2 hónap múlva első helyre kerülünk. SENKI SEM JÓS! Persze lehet, sőt kell is SEO piac elemzést csinálni szakemberként az ügyfél találkozó elött, mivel így felmérhető a jövőbeli munka mértéke és esélyei, de megmondani senki nem tudja, hogy a Google algoritmus mire mit fog reagálni. Tehát a költségek megfizetése havonta történik. Itt óriási szórás lehet akár 30–300.000 Ft-ig is havonta. A keresőoptimalizálás árat minden esetben befolyásolja a munka mennyisége és a SEO cél. Vegyük figyelembe a weboldalunk méretét, az elérni kívánt keresőkifejezések mennyiségét és így tovább.
Érdemes részletezve megkérdezni azt is, hogy a keresőoptimalizálás havonta milyen munkalépésekből áll?
Sok esetben ezekbe a havidíjakba “csak” a technikai rész javítása és további figyelemmel kísérése, a tartalmi optimalizálás tartozik bele. Ezek fontos folyamatok, de ebben nincsen például fontos linképítés. Ami a legfontosabb tényezők közé tartozik a rangsorolási szempontok között.
Szóval fizetünk egy keresőoptimalizálás havidíjat egy alap szolgáltatásért. Fontos megjegyezni, ahhoz, hogy hatékonyan működjön a munka az a két lépés nem kikerülhető és havi rendszerességgel figyelni kell egy bővülő weboldalnál. A link építés jellemzően a magyarországi piacon egy külön tevékenység, ami külön költségekkel is jár.
Ha bent van egy alap link építés a havi SEO díjban az meghatározó lehet számunkra az ár-érték arányban!
További pozitív plusz lehet egyéb szolgáltatások jelenléte az árba, amik tovább gyorsítják weboldalunk menetelését. Ilyen például egy megfelelően optimalizált Google Cégem fiók, amit havi rendszerességgel frissít a szakember bizonyos, nekünk fontos tartalmakkal és kulcsszavakkal. Továbbá ez köztudott, hogy a friss, rendszeres és egyedi, új tartalom elengedhetetlen rangsorolás szempontjából. Tehát, ha a SEO árban benne van mondjuk 1–2–3 blog cikk megírása az további jó jel számunkra, hiszen ez még jobban növeli a leendő SEO szolgáltatás értékét.
Hivatalos álláspont egyenesen a Google szakemberétől Maile Ohye-től, hogy hogyan válasszunk SEO szakembert?
Ebben a 2017-es videóban egyértelmű visszacsatolást kapunk már magától a Google-től is, hogy a keresőoptimalizálás(SEO) ténylegesen egy önálló szakmának számít. Létezik és tudnak róla. Ezért szeretnének segítséget nyújtani felhasználóiknak a kiválasztás folyamatában. A videóban az általam felsorolt szempontok közül hallhattok párat angol nyelven, a gyakorlati tapasztalatból szerzett tanácsaim nélkül.
Összefoglaló:
Milyen szempontokat vegyünk figyelembe keresőoptimalizálás szakember választásánál?
Szakmai háttér és lenyomozhatóság
Milyen programokkal dolgozik?
Referencia a saját weboldaláról
Közösségi média vélemények
Szolgáltatás tételes munkafolyamatai
Havidíjba milyen egyéb szolgáltatások tartoznak bele?
A szerencsejátékok különböző típusai, mint az online kaszinók és sportfogadások, egyre népszerűbbek. For full details, visit legjobbmagyarcasino.com és ismerd meg a legfrissebb információkat és ajánlatokat, amelyek izgalmas lehetőségeket kínálnak.